Thursday, April 23, 2009

Rahsia hati....


Kupendamkan rasa hati....

Tatkala mendengar kata darimu...

Airmata berlinang ....menerpa degup jantung....

memintas gerak nadi...


Teringat masa-masa dulu....kala masih tersenyum walau diluka...

Kala masih ketawa walau ditebak amarahmu...

Apa aku masih tidak mengerti...?Dia itu tidak mahu dirapati....Jauhi..terus...Jangan dekati!

Nanti kau terluka lagi......


Tapi hati ini kasih duhai hati....

Tapi jiwa ini tulus duhai jiwa....

tapi degup nadi ...helaan nafas ini bisa masih sabar duhai kasih....


Tapi ....Tapi....sekujur badan ini lemah...makin longlai...duhai cinta......


Aku teringin kehangatan kasih itu milikku...

Aku ingin tawa ria si ratu itu kernaku....

Aku ingin melihat dia diawanan kala mereka khabarkan tentangku...


Kerana dalam darah semerah saga ini punya dia...

Aku ini darinya ...dari asalnya sekujur tubuh terkongsi....

Sama derita ..sama tawa ...sama berharap....

Lahirku t andanya dialamatkan terus ke dua kasih yang termeterai .....

Atas nama cinta....


21 tahun hai ratu...betapa teganya binaan penuh duri dan kaca2 halus itu...

Habis robek sedikit-sedikit sekujur tubuhku...

Kali terakhir aku menempuhnya lagi,,,,tersiat-siat kulitku dek kaca-kaca yang besar mengucap salam....mengalukanku....

Izinku persembahkan rahsia hati hai ratu....Kerana aku janji...

janji yang kusimpan di-angka 21 ini...

Biar seteruk mana robeknya....rahsia hati ini akanku persembahkan jua dihadapanmu...

Biar aku akhirnya rebah...tapi tangan-tangan yang tak berdaya ini akan terus tegar...


Inilah rahsia hatiku hai ratuku...Ibuku....Aku sangat-sangat mengasihimu..

Dari dunia ssampai akhirat...




3 comments: